KIRAN DA OLSA KIRIL DÜŞ FAKAT EĞİLME SAKIN

8 Mart 2010 Pazartesi

ASKER SAİME' DEN EMEKÇİ KADINLARA SELAM VAR.

           22 Mayıs 1919'da Kadıköy'de yapılan mitingde 20.000 kişi toplanmıştı. Konuşmacılar arasında Halide Edip ve Münevver Saime bulunmaktaydı. Münevver Saime işgal kuvvetleri tarafından tutuklanmasına neden olacak konuşmasında şöyle haykırıyordu:

         "Her Türk'ün söylemek istediği, fakat niçin bilmem yüksek sesle söylemekten çekindiği bir kaç sözü ben açıkça söylemek isterim. Evet,açık söylüyorum kardeşlerim. Aldatıcı kaynakların yazdıkları haberlere inanmayın. Bizim tamamiyet-i mülkiyemizi muhafaza edecekler. Fakat hangi hudut dahilinde? Bu tasrih edilmedikçe Türkiye'de sulh mümkün olmayacaktır. Ben bu kanaatteyim. İsyan etmeyecek bir Türk kalbi de tanımıyorum."
      
        "Biz yalnız ağlıyoruz. Ağlamakla kazanılacak hıçkırıklarımızı işitecek kalb yok. Teşkilatı nihayet fiiliyata bağlamak lazımdır."

       _ Münevver Saime daha sonra bir yolunu bularak Anadoluya kaçmış ve orada Milli Mücadeleye katılmıştır. Bu devrede Münevver Saime, "Asker Saime" olarak anılacaktır.

Kaynak:Şefika Kurnaz, Cumhuriyet Öncesinde Türk Kadını (1839-1923) Milli Eğitim Basımevi, 1992.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder